sobota, 11 maja 2019

Dla nauczyciela

Realizowane punkty podstawy programowej:
II. Analiza i interpretacja tekstów kultury [...].
II.1.1) Uczeń prezentuje własne przeżycia wynikające z kontaktu z dziełem sztuki.
II.1.2) Uczeń określa problematykę utworu.
II.2.1) Uczeń wskazuje zastosowane w utworze środki wyrazu artystycznego i ich funkcje [...].
II.2.4) Uczeń rozpoznaje w utworze sposoby kreowania świata przedstawionego i bohatera ([...] sytuacja liryczna [...]).
II.3.1) Uczeń wykorzystuje w interpretacji elementy znaczące dla odczytania sensu utworu [...].
(R) II.3.1) Uczeń dostrzega i komentuje estetyczne wartości utworu literackiego.

III. Tworzenie wypowiedzi.
III.1.1) Uczeń tworzy dłuższy tekst [...] mówiony [...] zgodnie z podstawowymi regułami jego organizacji, przestrzegając zasad spójności znaczeniowej i logicznej.
III.1.4) Uczeń publicznie wygłasza przygotowaną przez siebie wypowiedź, dbając o dźwiękową wyrazistość przekazu (w tym także tempo mowy i donośność głosu).

Cele lekcji:
- uczeń analizuje i interpretuje wiersz Bolesława Leśmiana poprzez słowo i obraz,
- uczeń tworzy notatkę do prezentacji ustnej,
- uczeń prezentuje ustnie przygotowaną pracę.

Jak pracujemy? 
- uczniowie pracują w parach (ewentualnie w trójce/samodzielnie),
- przygotowanie prezentacji - max. półtorej godziny lekcyjnej (ok. 50-60 min),
- prezentacje uczniów - max. dwie godziny lekcyjne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę Pani, co dzisiaj robimy?

Na ostatniej lekcji poznaliśmy Bolesława Leśmiana i wspólnie zastanawialiśmy się nad jego utworem Ballada dziadowska . Zostajemy przy twórc...